Iratkozz fel program értesítőnkre!

A kezdeményezés

2014-ben, a XXVI. Miskolci Grafikai Triennále kapcsán tanácskozást hívunk össze a szakma képviselői számára, melyen előkerültek azok a kérdések, melyek nem csak Grafikai Triennále apropóján merültek fel, hanem amiket akár évek óta görgetünk magunk előtt megválaszolatlanul. Ezen a fórumon többen is felvetették, érdemes lenne a grafika népszerűsítésére a Grafika hete/Grafika hónapja országos rendezvénysorozat elindítása.

A Miskolci Galéria és a MODEM most közös erővel – és egymást segítő lendülettel – teszi meg az első lépést afelé, hogy mindez meg is valósuljon.

Elképzeléseink szerint az egy hónapos időtartamra szóló eseménysorozat több intézmény, kiállítóhely, szervezet, alkotótelep és alkotóművész munkáját hozza közös nevezőre legalább 30 napra, ami összehangolt marketinggel és erőteljesebb megjelenéssel használna a grafika és a grafikusok megítélésének.

A 2017 májusában megnyíló Miskolci Grafikai Triennále kiállításával indítjuk útjára az eseménysorozatot, melyhez remélhetőleg többen csatlakoznak majd. A Grafika Hónapja életre hívásának legfontosabb célja, hogy jelenlétet és figyelmet biztosítson minden olyan eseménynek, melynek témája a grafika, legyen az egyedi, sokszorosított, vagy alkalmazott.

Minden év április – májusában (áthúzódóan) tervezzük egy hónapra ilyen módon összekötni a grafikával foglalkozó kiállítóhelyek, kutatóhelyek, műhelyek, galériák életét. Ennek a koncentrációnak remélhetőleg több hozadéka lesz mind a csatlakozók egyéni szintjén, mind a grafika megítélésében.

Az első, 2017-es, pénzügyi források nélküli indulás tulajdonképpen egy önszerveződő csapatmunka, melyben a csatlakozók vállalják, hogy az egyébként is kiállításra szánt grafikai anyagukat, kötetek bemutatását, műhelymunkát stb. erre az időszakra tervezik. Ezzel egymás erősítve, egymás munkáira oda-vissza utalva lehet ébren tartani a közönség és a sajtó figyelmét. Tulajdonképpen egy olyan, az egész országot lefedő hálózat kialakításának első lépése lehet ez, mely hosszú távon is segíti a szakmai együttműködést és idővel profitálhatnak is belőle a résztvevők a közös marketing által. 2018-ra remélhetőleg kialakul, hogy ki lesz az az egyesület/ alapítvány/ intézmény, aki a szervezési, koordinációs és pályázati, vagy egyéb források felkutatásának munkáit vállalni tudja.

Várjuk a 2017-es Grafika Hónapjához csatlakozni kívánókat április-májusi programjaikkal, valamint javaslataikkal, észrevételeikkel, tapasztalataikkal.